Vaniljkvarg



Jag bara måste tipsa om den godaste kvargen som finns, ICAs vaniljkvarg. Den går att äta tillsammans med något som bär men är precis lika god utan någonting. Det är det perfekta mellanmålet och stoppar sötsug. Man blir beroende, tro mig, och som ni vet är kvarg ett bra mycket bättre alternativ än andra mellanmål som yoghurt.

Postat av: Anonym

Det stoppar sötsug eftersom det innehåller socker. Precis som att godis stoppar sötsug eftersom det innehåller socker. Stoppar är iofs fel ord, de tillgodoser sötsuget. Ett tips är att köra på naturell och smaksätta med bär och kanske lite kanel eller kardemumma om du vill skippa sockret. :-)

Svar: Ja det innehåller socker, men är ett bättre alternativ än andra mellanmål.

Sen är jag inte rädd för socker, utan det är faktiskt farligare med produkter som inte innehåller socker utan istället har "konstgjort" socker (kommer inte på namnet haha). Pratade med en på intensiven som sa att det var svårare att bota någon som äter det andra än vanligt socker, pågrund av att kroppen vet vad socker är och vet hur det ska behandlas. Men du har helt rätt i att man inte ska äta så mycket socker, så man kanske ska minska det, dock är jag inte så bra på den biten haha ;)
angelo.blogg.se

2015-09-22 @ 23:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Bloggparaden