Tysta ner SD; på rätt sätt

Under sommaren har denna reklam av sverigedemokraterna skapat enorma diskussioner och demonstrationer. 
Jag vet inte vad det står på dessa remsor men som jag har fattat det handlar det om organiserat tiggeri och att SD vill förbjuda det(?!) Denna fråga kan man tycka olika om, vilket är okej. Folk som vill ha bort SD har rivit och förstört deras reklam och valkampanj i försök att ta bort SD ur riksdagen, men tror inte riktigt ni vet vad ni gör. För här ska jag förklara:

* Demonstrationerna och förstörelsen har lett till stora nyheter på tv och tidningsrubriker över hela Sverige
* Det ända man ser är hur dessa personer förstör och struntar i grundlagen "yttrandefrihet"
* Demonstrationerna får reklam men samtidigt så hörs SD ännu mer dock kommer inte deras riktiga budskap fram helt för att fokuset ligger på förstörelsen
* Sverigedemokraterna får alltså ännu större reklam och ännu mer spridning
* Vilket kan leda till att fler röstar på SD

Vill ni att de ska ske, vill ni att all uppmärksamhet ska ligga på SD, vill ni förstöra freden vi har i Sverige? För det vill inte jag. Utan enligt mig är det bästa att strunta i dem. Låtsas som att de inte finns, liksom hur många tänker på att rösta på dem om ingen lyssnar på deras uttlanden?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Bloggparaden