TOP 3 GLASSAR

Som de flesta vet är jag helt galen när det kommer till glass. Det är en stor favorit när det kommer till sötsaker och efterrätter, men det finns tre stycker som är sådär lite extra goda. 
 
3.
Denna glass ligger på tredjeplats. Jag och mamma åkte dit i somras, grinda gårdglass. Vitchokladkulan var hur god som helst. Kommer vara himmelriket för er som tycker om vitchoklad, den är dessutom gjord på gården. Ett minus är att det ligger så långt bort och att man inte kan ta sig dit hur enkelt som helst. 
2.
På andra klass kommer självklart Ben&Jerry half baked. Jag älskar att man får både chokladen och kakdegen. En perfekt glass för alla dagar, dålig, jobbiga, fastiskanta, tråkiga, roliga osvosvosv. Men det finns över hela Sverige, under hela året och denna smak är oftast inte slut. Dock är det ganska dyrt, men det är okej att unna sig ibland ;)
1.
På första plats har vi inge mindre än SLAGSTA GLASS!!♥ Jag skämtar inte när jag säger att jag kan äta hur mycket som helst, hade man fått hade jag definitivt tagit 21:an med bara slagsta glass. (Glass med 21 valfria kulor + slagsta glass, finns inte på menyn längre). Det ända negativa är att det endast finns på två ställen i Sverige och det är bara öppet under sommarhalvåret. Samt är det ganska dyrt, men jag tycker att det är värt det. Tyvärr har jag inte ätit där lika mycket iår som andra år, men någon gång till ska jag hinna klämma in innan det stänger.
 
Ja, nu vet ni vart ni ska äta glass, under sommaren grinda gårdsglass och slagsta glass, under resterande av tiden Ben&Jerry. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Bloggparaden